Därför SD
Varför frågar många? Jo, det är väldigt enkelt: för att SD är det enda parti som belyser att invandringspolitiken har havererat. SD behövs, om de inte kommer in i riksdagen och blir delaktiga i vågskålen, så kommer de senaste tjugo årens obalans aldrig tillrätta.
Jag skulle vilja att samtliga läsare ställer sig följande fråga: Om en person med nordiskt utseende åker till ett muslimskt land, måste vi då inte anpassa oss efter deras seder och lagar, till exempel kläder i och utanför religiösa byggnader? Jo, garanterat. Annars blir vi arresterade på gatan. Varför ska inte Sverige få kräva samma tillbaka? Det borde vara vår självklara rättighet att få värna om vårt land.
Jag vill kunna vara stolt över min nationalitet, men jag vet snart inte vilket land jag tillhör. Om jag flyttade till ett annat land, så accepterar jag självklart ett krav på språkkunskaper för att få stanna längre än en semesterresa. Det borde vara samma krav för de som vill flytta hit Sverige.
JB




































Senaste kommentarerna:
Skrivet 1 sep 2010 08:59 M.D (Ej registrerad)
Jag kommer aldrig att rösta på ett part som förenklat frågorna om invandring och äldrevård, pensioner, våldtäkter m.m. till enbart en invandringsfråga. det är givetvis mycket mer komplext än så.
Men, jag håller med att det är verkligen frustrerande att man inte ens kan få nämna att man vill bromsa invandringen utan att bli kallad rasist. Det är ju alldeles uppenbart att det är STORA problem förknippad med invandring som inte är lösta, integrationen har misslyckats till stora delar, klyftorna mellan olika grupper ökar, våld och brottslighet kan kopplas till den ekonomiska och psykosociala situation som invandrare befinner sig i osv.
Jag anser också att man borde få kritisera bristen på viljan att lära sig svenska, att anpassa sig till ett jämställt synsätt, ett mer pragmatiskt sätt att följa sin religion m.m.
Kan vi inte diskutera detta kommer garanterat problemen att öka.
Skrivet 1 sep 2010 09:37 M.D (Ej registrerad)
Jag kommer aldrig att rösta på ett part som förenklat frågorna om invandring och äldrevård, pensioner, våldtäkter m.m. till enbart en invandringsfråga. det är givetvis mycket mer komplext än så.
Men, jag håller med att det är verkligen frustrerande att man inte ens kan få nämna att man vill bromsa invandringen utan att bli kallad rasist. Det är ju alldeles uppenbart att det är STORA problem förknippad med invandring som inte är lösta, integrationen har misslyckats till stora delar, klyftorna mellan olika grupper ökar, våld och brottslighet kan kopplas till den ekonomiska och psykosociala situation som invandrare befinner sig i osv.
Jag anser också att man borde få kritisera bristen på viljan att lära sig svenska, att anpassa sig till ett jämställt synsätt, ett mer pragmatiskt sätt att följa sin religion m.m.
Kan vi inte diskutera detta kommer garanterat problemen att öka.
Skrivet 1 sep 2010 10:18 Daniel Åhlander (FP) (Ej registrerad)
Problemet med SD:s politik är att den inte utgår från individer. Det är självklart att det finns problem i samhället - det håller alla med om, men att peka ut en extremt heterogen grupp som orsaken till dessa problem är helt enkelt trams.
För det första måste varje enskild människa bedömas på sina egna meriter. I en rättstat är vi individer.
För det andra så är jag beredd att slå vad om att om vi faktiskt skulle skicka hem alla som inte är födda här eller har förfäder som bott här i 3-4 generationer så skulle SD och deras sympatisörer genast hitta nya syndabockar: skåningar? kommunister? homosexuella? Välj själva!.
För det tredje så måste det påpekas att bara för att en del andra länder saknar förståelse för rättssäkerhet och demokratiska värden betyder inte det att vi skall anamma samma röta här.
Skrivet 1 sep 2010 10:35 Eva J (Ej registrerad)
M.D (Ej registrerad) skrev: Jag kommer aldrig att rösta på ett part som förenklat frågorna om invandring och äldrevård, pensioner, våldtäkter m.m. till enbart en invandringsfråga. det är givetvis mycket mer komplext än så.
Men, jag håller med att det är verkligen frustrerande att man inte ens kan få nämna att man vill bromsa invandringen utan att bli kallad rasist. Det är ju alldeles uppenbart att det är STORA problem förknippad med invandring som inte är lösta, integrationen har misslyckats till stora delar, klyftorna mellan olika grupper ökar, våld och brottslighet kan kopplas till den ekonomiska och psykosociala situation som invandrare befinner sig i osv.
Jag anser också att man borde få kritisera bristen på viljan att lära sig svenska, att anpassa sig till ett jämställt synsätt, ett mer pragmatiskt sätt att följa sin religion m.m.
Kan vi inte diskutera detta kommer garanterat problemen att öka.
Vi kommer aldrig att få ett öppet diskussionsklimat med mindre än att SD tar plats i riksdagen. Så vill du kunna diskutera detta, har du inget val. Dessutom har du uppenbarligen missuppfattat SD: program. Läs det innan du uttalar dig, Roten till problemen är inte invandrarna, utan de inkompetenta politiker vi har haft, som tillåtit att det gått så långt att ett parti måste uppstå som påtar sig att diskutera frågan. Inte ens riksdagspartierna själva tillåter sig ju att tala fördomsfritt om frågan, så det behöver sannerligen hjälp att lösa upp sina knutar och hämningar så en förutsättningslös och frimodig debatt kan komma till stånd.
Skrivet 1 sep 2010 10:41 Thom Zetterström (SD) (Ej registrerad)
Tack för förtroendet. På lördag släpper vi vårt valmanifest.
Skrivet 1 sep 2010 11:23 Niklas (Ej registrerad)
Och som vanligt kan du läsa om vad SD och dess kandidater står för på www.expo.se. Den sidan kan rekomenderas.
Skrivet 1 sep 2010 11:47 Under blå-gul fana (Ej registrerad)
Jag har gjort fyra olika valtester. Enligt tre av dessa är jag Sverigedemokrat, en säger centerpartist. Dessa partier kanske är ganska lika om man gör en grundlig undersökning. Leve fosterlandet
Skrivet 1 sep 2010 14:55 B (Ej registrerad)
Niklas, Expo är ju en kommunistisk tidning, så den kan man inte lita på.
Skrivet 1 sep 2010 15:41 MV (Ej registrerad)
@ JB
Först så kritiserar du de muslimska länderna för att vi måste anpassa vår klädkod till de lagar och regler som gäller där, sedan så vill du införa samma sak i Sverige också. Kanske dags för lite eftertanke och självkritik.
Skrivet 1 sep 2010 17:51 Thom Zetterström (SD) (Ej registrerad)
Daniel Åhlander (FP) > Du får nog ta och visa på vart vi SD:are påstår att vi ska skicka ut folk ur landet. Lögner går tydligen bra att sprida.
http://www.sverigedemokraterna.se
Klicka på "Våra åsikter". och döm själva!
Skrivet 1 sep 2010 19:33 BH (Ej registrerad)
Den enda chansen att invandringen kan diskuteras offentlig i riksdagen är ju att SD kommer in där. Då kanske vi kan få en uppgift om hur stora kostnaderna är egentligen.
Skrivet 2 sep 2010 08:28 Tommy Pettersson (Ej registrerad)
Det är tyst på de flesta ledarsidorna om Danmarks kritik mot det svenska valsystemet och bristen på öppenhet och demokrati i vårt land.
Det är bara genom att prata klarspråk och vara öppna kan vi förnya och förbättra Sverige.
I Sverige gäller inte svenska regler och värderingar längre. Svenska myndigheter viker ner sig för främmande kulturer som uppenbart strider mot vad Sverige står för.
Skrivet 2 sep 2010 09:22 Eva J (Ej registrerad)
Replik: Expo koketterar med att vara partipolitiskt obunden. Men när deras sajt hackades förra veckan visade det sig att de hade djupgående samarbeten med socialdemokrater. Alltså ljuger Expo om sin påstått fläckfria belägenhet Nästa fråga: vad ljuger de om härnäst? Om SD, förstås! De hävdar att partiet är odemokratiskt!! Hur kan ett parti som godkänts av rikspolisstyrelsen, som uppbär en knapp miljon i partistöd och som sitter i många kommunfullmäktigen vara odemokratiskt? Jo, i Expos fantasier.Expo uppbär miljonstöd från staten för att snacka skit om SD. VI betalar alltså skatt för att någon ska svartmåla ett av de valbara partierna. Sverige är fantastiskt!!!
Skrivet 2 sep 2010 11:19 Ulla (Ej registrerad)
Jag röstar aldrig på ett "enfråge-parti" oavsett frågan.
Det finns så mycket annat som påverkar min vardag - sjukvård, barnomsorg, a-kasseregler/ersättning osv osv
I dessa frågor tycker jag inte att SD har gett oss några svar.
Apropå svenskar som flyttar utomlands och "anpassar" sig - är det någon som hört talas om "svensk-kusten" i Spanien?
Tandvård, sjukvård, skolor osv som det talas SVENSKA i?
Det är anpassning det?
Skrivet 2 sep 2010 19:04 Multisjuk 50 talist (Ej registrerad)
Inget kan få mig att rösta på ett parti som är framsprunget ur Bevara Sverige Svenskt och andra med kopplingar och insperation och ideolgi från Nazismen och Hitlertyskland, inget kan få mig att rösta på ett parti som bara ser att utlänningar begå¨r brott. För det finns svenska kriminella, rötägg finns i alla folkgrupper oavsett ursprung. Även om jag tycker att vi inte kan ha helt fri invandring och att de med utländsk härkomst som begått svåra brott tex mord svår misshandel sexualbrott ska utvisas på livstid. Men man kan inte dra alla invandrare över en kam och säga att alla är krimminela och dåliga människor. Det är att göra det enkelt för sig och att fara med lögner. Jag vill inte ha ett nytt Hitler insperierat styre i något land har vi inget lärt från 40 talet ??????