Hundratals i protest mot nedskärningar
- Vi vill ha vårt fritids kvar. Slagorden ekade mellan husväggarna när ett par hundra personer demonstrerade mot nedskärningar inom äldre- och handikappomsorgen i Nyköping.
Relaterat
Nedskärningarna har bland annat lett till att den kommunala fritidsverksamheten för funktionshindrade slog igen portarna på onsdagen i förra vecken.
En katastrof, tycker Veronica Ekelin, en av initiativtagarna till lördagens demonstration och som själv brukade träffa kompisar och delta i de aktiviteter som ”fritidset” ordnade.
- Jag hoppas verkligen att politikerna ändrar sig nu. När de ser hur många vi är som är här och demonstrerar, sa hon efter att ha hållit ett tal i den bitande kylan på Stora torget.
















































Senaste kommentarerna:
Skrivet 4 feb 2012 15:19 Fisken
Detta var en mäktig demonstration. Jag var där och fick uppleva att vi är många som inte ställer upp längre på att svaga grupper skall offras i kampen om våra kronor.Vad håller S på med idag? Alla skall med? Skrota hela skolbygget om detta är priset! Nu kommer uppföljningar och jag skall medverka i mån av tid.Nu får det vara stopp! Vi kommer inte stillatigandet att se på när svaga grupper offras längre. SKÄRPNING!
Skrivet 4 feb 2012 18:06 Nyk bo
Fisken skrev:
Detta var en mäktig demonstration. Jag var där och fick uppleva att vi är många som inte ställer upp längre på att svaga grupper skall offras i kampen om våra kronor.Vad håller S på med idag? Alla skall med? Skrota hela skolbygget om detta är priset! Nu kommer uppföljningar och jag skall medverka i mån av tid.Nu får det vara stopp! Vi kommer inte stillatigandet att se på när svaga grupper offras längre. SKÄRPNING!
I valet 2010 fick Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet den politiska majoriteten i Nyköping.
Skrivet 4 feb 2012 18:27 Zapphod II
Ja, naturligtvis skall det sparas in på svenskarna som i åratal har betalat skatt. Nu finns det ju mycket mer PK intressanta grupper att satsa alla pengarna på.
Skrivet 4 feb 2012 18:56 Rn.
Det är en fantastisk kommunledning vi har som tillåter att detta händer. Att man dessutom har mage att föreslå att man skall dra in aktivitetsersättningen på 7 kronor per timme är under lågvattennivån. Skärpning, det är inte allt för länge kvar till nästa val. Spara pengarna där det ger någon positiv effekt och slå inte på dom som redan ligger ner. Den ansvarige som uttalade sig i lokal TV på fredagkvällen borde kanske söka ett annat jobb. Vi var ett gäng som gick i taket fullständigt. Att inte ansvariga i kommunledningen tar den typen av medarbetare i örat ordentligt är förvånande. Glöm inte att det inte är allt för avlägset med kommunval. Vi minns sådana här klavertramp, det kan ni vara säkra på.
Skrivet 4 feb 2012 19:00 Fisken
Bäste Nyköpingsbo jag vet vilka som styr i Nyköping. Pratade med ansvarig politiker idag.Detta är en typisk fråga där jag kritiserat vem som än styrt Nyköping. Jag och många med mig tycker det är FEL att spara på svaga grupper.Det fanns även folk från MP som tyckte detsamma som jag. Fel är ALLTID fel, vem som än styr.Samma sak tycker jag om nerdragningarna inom psykiatrin, äldrevården m.m. Förlåt men låt mig få fortsätta att värna svaga grupper. Dom är nämligen värda det bästa, eller hur?
Skrivet 4 feb 2012 19:38 Björn Wadström (MP)
Chefstjänstemannen Mats Laaksonen på vård & omsorg säger i SN att ingen klagat. Jacob larsson (s) gör som de andra socialdemokraterna - skaffar sig ingen egen kunskap utan förlitar sig på tjänstemän. I andra sammanhang skulle det kallas lathet. Politik handlar om att prioritera med knappa resurser. Socialdemokraterna sänder glatt miljontals kronor till flygbolag m.m. Kanske tror socialdemokraterna att de får fler väljare på att gynna de mer välbeställda. Jag bjuder härmed in alla med funktionshinder till miljöpartiet som medlemmar. Vi behöver er alla för att forma ett hållbart samhälle. Jag vill se fler funktionshindrade i kommunfullmäktige! Miljöpartiet ingår i den nuvarande majoriteten. Vi krävde i förhandlingarna att socialdemokraterna skulle gå med på att satsa på människor med funktionshinder. Socialdemokraterna sviker både er och miljöpartiet. I skola och omsorg får vi nu se socialdemokratisk politik i praktiken. Fortsätt er kamp för era självklara rättigheter.
Skrivet 4 feb 2012 23:35 Jacob Larsson
Björns kommentarer förvånar en hel del. I de röd-gröna så ingår det tre partier; socialdemokraterna, vänsterpartiet OCH miljöpartiet. När beslutet om besparingar fattades så röstade ALLA TRE partierna ja, d v s även miljöpartiet. Om Björn inte tror mig kan han ju läsa protokollet.
När det gäller om jag skaffar mig kunskap eller ej, så är jag ute och praktiserar varje onsdag i äldreomsorgen och jag har tidigare varit i nästan alla hemtjänstgrupperna i kommunen.
Om det nu är som Björn tycks tro, att det bara är sossarna som styr, vore det väl i så fall smartare att gå med i sossarna och påverka politiken i stället för gå med i miljöpartiet!
Skrivet 5 feb 2012 00:33 Radar2011
Alt är väl Reinfeldts fel som vanligt, eller? Det enda dom rödgröna är jä*ligt BRA på är att skylla på andra och gnälla ! Skärpning Björn med flera, väx upp och ta Ert ansvar-det är faktiskt DU och dina polare som styr Nyköping (tyvärr!)
Skrivet 5 feb 2012 07:43 Fisken
Detta börjar bli patetiskt för S. Varje gång dessa frågor kommer upp så går den rakryggade Björn Wadström till attack mot sina egna o främst S. Det är ju S som har denna nämnd genom Jacob Larsson, som verkar vara en trevlig persson men absolut inte har Björns kunskaper om detta.Det pinsamma blir ju att det parti alltså S som vill ta tillbaka regeringsmakten med orden: Alla skall med fortsätter att ställa folk ute i kylan.Det går inte att snacka bort dessa problem eller att försöka göra det till att MP o V är lika skyldiga.S har tappat sin ideologiska kompass, därför har folk tappat förtroende för er. Lös detta o visa ryggrad! Den ryggrad som BARA B.W visat hitills.Att svika dom svaga är INTE mod o ansvar. Det är svek o fekt. Kom igen S bättre kan Ni.
Skrivet 5 feb 2012 07:47 Björn Wadström (MP)
@Jacob Larsson. Kommunens totala budget röstades mycket rtiktigt igenom av den röd-gröna majoriteten. Men politiken handlar om mer än att fastställa en budget i kommunfullmäktige. Samtliga nämnder har en egen budget. När det gäller människor med funktionshinder är det glasklart att det inte är de som skall bära besparingarna. I Vård & Omsorg är det du Jacob som skall bevaka majoritetsöverenskommelsen och göra prioriteringar. Det finns många många miljoner att effektivisera inom administrationen. Men det kräver lite mer arbete än att bara köpa chefernas enkla prioriteringar. Du är vald för att styra över vård och omsorg. Miljöpartiet tar gärna över ordförandeposterna i både BUN och Vård & omsorg om det är för svårt för (s). I majoritetsöverenskommelsen fick socialdemokraterna sända massa miljoner till flygbolaget men motprestationen att värna om funktionshindrade uteblev. Det är ett politiskt svek och inget annat. Det finns ännu tid att ändra besluten..Gör om och gör rätt
Skrivet 5 feb 2012 08:02 Mormor
Att vara politiker idag kan inte vara lätt....Det finns nog ingen vilja att ta bort eller försämra för någon...Alla, precis som vilken privatperson som helst, har sina pengar att hantera. Om det blir mindre pengar i den kommunala plånboken så är det väl det man måste förhålla sig till. Mycket av det kommunen anvarar för är lagstyrt och kan inte "röras". Kommunen kan bara påverka och ansvara för sin budget genom att förändra i de icke tvingande aktiviteterna. Att vara ordförande i vård.och omsorgsnämnderna idag måste vara något av det svåraste politiska uppdrag som finns. Att tvingas till att genomföra åtgärder man egentligen inte vill.
Och du "Fisken" det är väl ingen som skyllt ifrån sig, men m an måste väl ändå konstatera att det är regeringen som styr fördelningen av statsmedel och fattar beslut som absolut inte gagnar de svaga i samhället
Skrivet 5 feb 2012 08:11 Mormor
Björn Wadström (MP) skrev:
@Jacob Larsson. Kommunens totala budget röstades mycket rtiktigt igenom av den röd-gröna majoriteten. Men politiken handlar om mer än att fastställa en budget i kommunfullmäktige. Samtliga nämnder har en egen budget. När det gäller människor med funktionshinder är det glasklart att det inte är de som skall bära besparingarna. I Vård & Omsorg är det du Jacob som skall bevaka majoritetsöverenskommelsen och göra prioriteringar. Det finns många många miljoner att effektivisera inom administrationen. Men det kräver lite mer arbete än att bara köpa chefernas enkla prioriteringar. Du är vald för att styra över vård och omsorg. Miljöpartiet tar gärna över ordförandeposterna i både BUN och Vård & omsorg om det är för svårt för (s). I majoritetsöverenskommelsen fick socialdemokraterna sända massa miljoner till flygbolaget men motprestationen att värna om funktionshindrade uteblev. Det är ett politiskt svek och inget annat. Det finns ännu tid att ändra besluten..Gör om och gör rätt
Politiska överenskommelser, precis som alla andra överenskommelser man gör,är till för att hållas. Populistiska utspel hör inte hemma i en ansvarstagande organisation. Men man lär sig väl vilka man kan lita på.... Björn W och (Mp) får gå hem och göra sin läxa !!!
Skrivet 5 feb 2012 08:29 Fisken
Med all respekt mormor, själv är jag morfar.På den tiden S var det stora partiet, när det fattades pengar så höjdes skatten. Jag imiterade själv Gunnar Sträng på torget igår.Hade Gunnar ägt denna fråga hade följande hänt. Med handflatorna i mot varandra hade följande sagts: Nu har vi brist på pengar för dom funktions-hindrade och nu begär jag 50-öre mer i skatt för dessa grupper.Det hade folk köpt. Men dagens social-moderater vill aldrig höja skatten.Man värnar hellre en proppmätt medelklass.Därför har S blivit ett 25% parti idag.Att fortsätta ställa folk i kylan gynnar bara denne Reinfeldt som S gärna ger skulden för allt. Att värna dom svaga ja då är man poppulist. Tror Reinfeldt står till vänster om självgoda sossar idag. SKÄRPNING!
Skrivet 5 feb 2012 08:53 Sosse
Fisken...Jag vill bara påminna dig om att jobbskatteavdragen innebär att de som redan har mest i plånboken får de största skattelättnaderna. Ju mer pengar du tjänar - desto större skatteavdrag. De som tjänar minst får inga avdrag alls....
Försök at få dem som tjänar mest på nuvarande regeringens politik att betala mer skatt om du kan...Vi är många som gärna skulle betala mer skatt för att kunna behålla vår välfärd. Fisken - eftersom du har så mycket synpunkter har du väl all anledning att engagera dig politiskt och påverka innehållet i politiken.
Skrivet 5 feb 2012 09:04 Insider
Upprörda insändare, som naturligtvis har gjort riktiga observationer och blir upprörda över nerdragningarnas konsekvenser. Men snälla, detta är ju bara början på "västvärldens" bekymmer. Vi måste en gång för alla inse att u-ländernas krav på likställdhet i välfärden innebär försämringar för oss. Scenariot är naturligtvis otäckt, det enda goda av utvecklingen är följande. Politikers faibless för att skicka våra pengar till mer eller mindre vidriga diktatorer överges under galgen. Myndigheters undfallenhet mot skrämmande grupperingar i samhället upphör. Ekobrottslingar kommer att jagas med blåslampa. Brottsoffer kommer att skyddas och inte som nu överlämnas till brottslingarna. Medborgarna kommer inte att acceptera den organiserade brottsligheten utan hårda krav kommer att ställas på världens mest inneffektiva polismakt. All lagstiftning, som skyddar organiserad brottslighet försvinner som ett trollslag. Politiker, som enbart tar uppdrag för en framtida "överpension" går samma väg.
Skrivet 5 feb 2012 09:04 Fisken
Visst har du rätt sosse att jag har synpunkter.Du har säkert rätt att jag borde gå in i ett parti. Tyvärr finns inget parti för mig idag. Dom jag trodde på främst S o C har svikit åtminstone mina ideaal.Jag VAR sosse fram till den dagen NI hånskrattade åt mig o min familj för att vi var fattiga. C tror att sänkta ungdomslöner skapar jobb. Förlåt det tror inte jag. Som sosse idag borde du vara ödmjuk o lyssna på småfolket. Dagligen träffar jag folk som säger sig INTE känna igen S längre. Dagligen träffar jag folk som gillar vad jag skriver. Därför fortsätter jag att skriva.Tror ingen i något parti skulle lyssna på mig. Men det skrivna ordet läses av många och jag kan se allt med neutrala ögon.Men lycka till sosse, det behöver Ni idag.
Skrivet 5 feb 2012 09:36 Stefan K
De styrande partierna borde ge en bättre förklaring till varför det finns 900 000 att stoppa in till Medborgarkontoret i Brandkärr, när pengarna inte räcker för att låta fritidsgården för funktionshindrade få fortsätta sin verksamhet.
Skrivet 5 feb 2012 11:17 Nyk bo
Sosse skrev:
Fisken...Jag vill bara påminna dig om att jobbskatteavdragen innebär att de som redan har mest i plånboken får de största skattelättnaderna. Ju mer pengar du tjänar - desto större skatteavdrag. De som tjänar minst får inga avdrag alls....
Försök at få dem som tjänar mest på nuvarande regeringens politik att betala mer skatt om du kan...Vi är många som gärna skulle betala mer skatt för att kunna behålla vår välfärd. Fisken - eftersom du har så mycket synpunkter har du väl all anledning att engagera dig politiskt och påverka innehållet i politiken.
Det som kallas att det skall löna sig att arbeta. och det har de lockat massor av väljare på. även låg inkomst tagare och folk som är arbetslösa och hoppas på jobb. dock är dessa avdragen Så minimalla på en ingångslön att samhället är riktigt tufft att överleva i då allt annat privatiseras och höjs i priser premier för försäkringar stiger etc Och ett enormt stup istället för klyfta skapas. så nuvarande styre i Sverige Kan montera ned välfärden så fort som möjligt. ena hälften har råd med egen vård den andra har inte råd alls och avstår.
Skrivet 5 feb 2012 12:19 Fisken
Visst kan man skylla allt på Reinfeldt och regeringen. Men varför har vi då en allians-regering om S är så bra? En förklaring kan vara att S monterade ner välfärden och då tyckte folk det var bättre med lägre skatter.Jag är inte nöjd med regeringen. Men jag litar inte längre på S. Man pratar ideligen om att ALLA skall med och hur solidariska man är.Detta fall bevisar att det är mycket snack och väldigt lite verkstad. SKÄRPNING!
Skrivet 5 feb 2012 12:29 faktum
Fy tusan för att vara politiker i dag. Alla vill ha sitt men ingen vill betala. Önskar se någon medborgare som säger till politiker att höja skatten med ex 1 kr för att rädda välfärden. Ingen vill detta och då får vi ta det pengarna räcker till.
Skrivet 5 feb 2012 12:35 Gudrun
Jacob, du har ju vait ute i vekligheten, har du då inte sett de äldre handikappade som sitter i sina rullstolar och hänger med ena sidan? Dessa personer har en gång varit i farten som vi idag i samhället. Nu har något hänt i deras kroppar och de kan inte göra sig hörda, hur kan någon då påstå att ingen av dem klagar! De ser dåligt eller inte alls, de kan kanske röra en arm eller ben ellerbåde ock , inte ens ringa på hälp där de sitter. Hjälpen de får är att någon svissar förbi med mat eller att de blir lagda när det passar arbetsschemat, de blir helt i händerna på dem som är satta att göra jobbet på så kort tid som möljligt.
Undrar hur länge personalen står ut/orkar med den arbetsmiljön!
Skrivet 5 feb 2012 13:16 Sosse
Sosse skrev:
Fisken...Jag vill bara påminna dig om att jobbskatteavdragen innebär att de som redan har mest i plånboken får de största skattelättnaderna. Ju mer pengar du tjänar - desto större skatteavdrag. De som tjänar minst får inga avdrag alls....
Försök at få dem som tjänar mest på nuvarande regeringens politik att betala mer skatt om du kan...Vi är många som gärna skulle betala mer skatt för att kunna behålla vår välfärd. Fisken - eftersom du har så mycket synpunkter har du väl all anledning att engagera dig politiskt och påverka innehållet i politiken.
Nyk bo skrev:
Det som kallas att det skall löna sig att arbeta. och det har de lockat massor av väljare på. även låg inkomst tagare och folk som är arbetslösa och hoppas på jobb. dock är dessa avdragen Så minimalla på en ingångslön att samhället är riktigt tufft att överleva i då allt annat privatiseras och höjs i priser premier för försäkringar stiger etc Och ett enormt stup istället för klyfta skapas. så nuvarande styre i Sverige Kan montera ned välfärden så fort som möjligt. ena hälften har råd med egen vård den andra har inte råd alls och avstår.
Ja, det du beskriver är precis vad "det nya arbetarpartiet" går till val på.
Men nu stiger ungdomsarbetslösheten. Alla skulle ju ha jobb....Och dessutom ska ju allt privatiseras och säljas ut, så nu är det bara de som har pengar som kan köpa extra försäkringar, köpa sig före i köer mm. Man konkurrerar ut vården och låter företag ta med sig våra skattepengar till konton utomlands som administrerar den vinst man kan göra på att inte använda pengarna till våra äldreoch den svenska vården. Våra skattepengar, avsatta för våra äldre, går raka vägen ner i fickorna på de som redan har pengar och de äldre som man sparar på får inte den vård de behöver och trott att de skulle få. Vem har inte hört talas om t.ex. Carema.... Fundera på hur hela systemet är uppbyggt...att någon kommun måste vidta åtgärder som kanske annars inte behövts kan vi tacka de för som tycker att pengarna förr ska gå till privata vinster...
Skrivet 5 feb 2012 13:27 Fisken
2014 är det val igen. Men S styr Nyköping idag, visserligen ihop med V o MP. Nu bevisar S att dom inte skall få regeringsmakten igen. Kan man inte ens hålla dom handikappade i lilla Nyköping skadeslösa, hur skall man då kunna styra Sverige? Jag var i många år sosse. Tyvärr jag litar inte på er längre. Jag har föreslagit många gånger att skatten skall höjas.Ni värnar om medelklassen, inte dom svaga. TYVÄRR!
Skrivet 5 feb 2012 16:08 ABM
Var är det ni skriver? Har inte de funktionshindrade försörjningsbidrag som väl förr hette sjukpension? Vi som inga bidrag har men betalar för att bidrag ska kunna betalas ut till de som behöver, vad får vi för att kunna träffas? Möjligheten finns att gå med i en förening, det finns många föreningar för massor av särintressen, men pengar fattas oftast för oss pensionärer eftersom vi stadigt dräneras till särintressenas glädje. En travesti på en känd sång "alla vill till himmelen men ingen vill betala".
Skrivet 5 feb 2012 16:45 Fisken
Märkligt skrivet av ABM. Du o jag är friska och kan ordna vår fritid själva. Självklart skall inte VI ha bidrag. Sen lyder sångtexten : Alla vill till himmelen men ingen vill ju DÖ.Vi måste solidariskt ansvara för varandra. Den starke hjälper den svage. Tror vi två tillhör dom starka ABM.Önskar dig en skön vinter, vår o sommar min vän.
Skrivet 5 feb 2012 17:09 Dark_stone
politiker skyller på andra hela tiden Nu fick ni åter se ett bevis på det
skärp dig Jacop och glöm INTE att du är folkvald!!
Skrivet 5 feb 2012 18:22 skattebetalare
Har ni glömt alla skatteavdrag? med andra ord, det kommer in mindre skattepengar Hur tror ni samhället kan ha samma standard, med mindre skatteintäkter. Tänkte ni på det när ni röstade. Jag tror inte det. Äta kakan och ha den kvar, är ett bra ordspråk, stämmer väl in idag. Tack moderaterna.
Skrivet 5 feb 2012 18:55 Jacob Larsson
@Gudrun Jag har hittills praktiserat på Rosenkällagården, Fruängskällan och Mariebergsgården och jag har lyft, tvättat matat m m. Jag tycker att personalen gör ett fantastiskt arbete och försöker att hela tiden ta sig tid att stanna upp och prata.
@ Dark_stone Jag anser inte att jag skyller på andra, tvärtom så har jag hela tiden sagt att det är jag och vi i nämnden som fattat beslut om dessa besparingar. Det är därför jag blir gramse när vissa hela tiden skyller på sossarna när det är tre partier i majoriteten. (För övrigt kan det tilläggas att det inte fanns så mycket mer pengar i oppositionens budgetförslag till nämnden)
Skrivet 5 feb 2012 19:33 Fisken
Då säger vi väl att detta är Fredrik Reinfelts fel,det verkar ändå vara många som tycker det. För S gör väl ALDRIG några fel, eller? Konstigt att inte svenska folket förstår det.
Skrivet 5 feb 2012 20:06 Mattias
@Jacob Larsson: Jag ifrågasätter starkt nedskärningarna ni gör inom ÄoH, samtidigt som ni pumpar in dyra reklampengar i ett skitbolag som Ryanair. Dessa pengar hade ni gott och väl kunnat placera i ÄoH. Och Socialdemokraterna, som så väl värnar om kollektivavtalet, hur går det då ihop att ni stöttar ett bolag ekonomiskt som är så långt ifrån kollektivavtalet man kan komma? Senast idag hörde jag på aktuellt om piloter som varnar för Ryanair.
Nu vet jag att detta är lite off-topic, men skulle vara intressant att höra din och Socialdemokraternas synpunkt kring detta. Medans ni sparar in på ett område, ÄoH fortsätter ni att pumpa in pengar i Ryanair genom reklamavtal- och som strider för det jag förknippar er med: kollektivavtal och anställningstrygghet.
Skrivet 5 feb 2012 20:43 OMG
Fisken skrev:
Då säger vi väl att detta är Fredrik Reinfelts fel,det verkar ändå vara många som tycker det. För S gör väl ALDRIG några fel, eller? Konstigt att inte svenska folket förstår det.
Svenska folket fattar inte att dem blir lurade av alla partier i riksdagen idag. Alla lovar och lovar sen skiter i sina löften och skiter i svenska folket.
Skrivet 5 feb 2012 21:09 Gunnel
Fisken skrev:
Med all respekt mormor, själv är jag morfar.På den tiden S var det stora partiet, när det fattades pengar så höjdes skatten. Jag imiterade själv Gunnar Sträng på torget igår.Hade Gunnar ägt denna fråga hade följande hänt. Med handflatorna i mot varandra hade följande sagts: Nu har vi brist på pengar för dom funktions-hindrade och nu begär jag 50-öre mer i skatt för dessa grupper.Det hade folk köpt. Men dagens social-moderater vill aldrig höja skatten.Man värnar hellre en proppmätt medelklass.Därför har S blivit ett 25% parti idag.Att fortsätta ställa folk i kylan gynnar bara denne Reinfeldt som S gärna ger skulden för allt. Att värna dom svaga ja då är man poppulist. Tror Reinfeldt står till vänster om självgoda sossar idag. SKÄRPNING!
Håller helt med Fisken. Höj skatten!
Skrivet 5 feb 2012 22:11 Dark_stone
men att skicka pengar till ett flygbolag och rusta upp där finns det pengar till
när det gäller svaga människor nej nej.
jag litar mer på Björn Wadström än dig mister Jacop!!
Skrivet 5 feb 2012 23:17 Björn Wadström (MP)
Det var många varierande tankar om nedskärningar för människor med funktionshinder i Nyköpings Kommun. Gör om och gör rätt är det farligt?
Astrid Lindgren har formulerat följande ord.
"Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ’Varför då’, undrade jag. ’Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan."
På Tisdag klockan 18.30 i Magasinets lokaler kan vi diskutera vidare. Det skulle vara intressant om alla ni som nu debatterar kommer dit. Jacob Larsson är där och då får vi hoppas han har med sig lite nya besked. Vi hörs.
Skrivet 6 feb 2012 08:08 Fisken
Skall försöka komma Björn. Har bilen på verkstan, men tror den blir klar i tid. Gumman är ledig så hundvalpen har sällskap( fast han är beroende av mig. är en stor fjant när det gäller hundar) Detta är ju mina hjärtefrågor och trots att jag bor i Oxelösund så berörs jag känslomässigt djupt av detta.Vilka härliga människor det finns bland denna grupp.Jag hoppas o tror Jacob Larsson har ett positivt budskap att komma med.Hej!
Skrivet 6 feb 2012 12:32 Sisu
Det behövs ingen skattehöjning för att rädda vår välfärd, det gäller bara att prioritera. Prioriterar vi Sverige och svenskarnas väl främst och allt annat trams som bistånd, gratis lån, invandring utan gränser skulle inkomstskatten till och med kunna sänkas ytterligare.
Skrivet 6 feb 2012 13:29 Jacob Larsson
@ Sisu Jag håller verkligen inte med dig i din analys!
@ Björn Wadström Jag hoppas du inte kallar mig en liten lort, avsett vad jag säger på tisdag :)
@ Alla andra, vi ses på magasinet på tisdag (ni som kan)