• Övning 35: Benböj – HOPP! Hopp är extremt bra träning. Effektiv konditionsträning, snabb förbränning, avstressande och lättillgängligt. Fördelarna med hoppträning är många. Här en mer utmanande variant av upphopp. Varför: Stärker primärt hela underkroppen, såsom fotleder, vader, lår och säte. Sekundärt hela muskelkorsetten, från de djupa bukmusklerna. Du blir dessutom explosivt. Hur: Utgå från huksittande position med anspänning i benen. Gör ett explosivt hopp genom att räta på benen. Landa mjukt och gå ned till startposition. Att tänka på: Upp med blicken och bröstet när du sänker dig ner i benböjet, räta på ryggen och HOPP! Gå inte ner djupare än att du kan hålla en rak rygg. Text: Fia Larzon, Fias Kraft & Hälsa Foto: Sandra Nordin Foto:
  • Foto:
1/

Övning 35: Benböj – HOPP!

Träning
annons

Nu är det dags att få upp pulsen lite...och stärka i stort sett hela kroppen. Ta i, och det ger resultat.

Ett sätt att få fart på det nya livet kan även vara att gå med i Klubb Livsform. Det är bara att gå in på hemsidan sn.se 
– SN-prenumeranter får rabatt – och få tips och trix för att börja ett sunt liv.

annons

Mest delat denna vecka