• Övning 40: ”Tucked Hollow” Varför: Ger de raka bukmusklerna en rejäl omgång. Beskrivning: Ligg på rygg och för in knäna mot bröstet och överkroppen mot knäna så att de möts mot mitten. Korsryggen hålls i kontakt med golvet genom att spänna magen. Sträck därefter ut kroppen. Håll mage och rygg stabila genom hela övningen. HÅLL! Kom tillbaka till utgångsläget och upprepa.
  • Att tänka på: Det är viktigt att din svank och ryggslut är nertryckt i underlaget genom hela rörelsen. Så succesivt kommer du kunna sträcka ut kroppen mer och mer. Nästa utmaning: Jobba dig till att kunna hålla ”hollow body position” (statiskt/stilla i utsträckt läge) under 60 sekunder under en till flera omgångar. Då har du bemästrat övningen fullt ut! Foto: Sandra Nordin Text: Fia Larzon, Fias Kraft och Hälsa
1/

Övning 40: ”Tucked Hollow”

Träning
annons

Nu kanske ni är trötta på alla plankvarianter vad gäller magövningar. Då kan man testa den här i stället. Garanterat jobbig.

Ett sätt att få fart på det nya livet kan även vara att gå med i Klubb Livsform. Det är bara att gå in på hemsidan sn.se 
– SN-prenumeranter får rabatt – och få tips och trix för att börja ett sunt liv.

annons

Mest delat denna vecka