Veckans övning 45: Utfall – Hindu En övning som gör dig rörlig, stolt, stark och snabb i löpspåret. Varför: Hjälper kroppen att hålla sig stark och upprätt. Extra viktigt för dig som löptränar för att motverka att kroppen sjunker ihop under löpturen. Stretchar ut höften och aktiverar stora delar av kroppens muskulatur genom de tre stegen av rörelsemönster (bilden visar sista steget, slutfasen). Beskrivning: Stå i armhävningsposition. Sätt fram en fot mellan händerna eller så långt du kan. Lyft armarna uppåt på en utandning. Sätt tillbaka händerna i underlaget och för tillbaka benet. Upprepa rörelsen med motsatt ben. Tips: Denna övning kan bli mer följsam om du skippar skorna och har strumpor på, då foten kan glida på golvet. Att tänka på: Arbeta långsamt och kontrollerat. Blicka upp mot taket när du sträcker upp armarna så kommer du automatiskt längre i rörelsen, sträck och förläng kroppen uppåt. Foto:

Veckans övning 45: Utfall – Hindu

Träning
annons

Efter 45 veckor får ni klara er själva träningsmässigt. Vi avslutar serien Veckans övning med en stärkande hinduställning.

Det här var alltså den sista delen i Veckans övning. Under 45 veckor har vi visat hur man utan några hjälpmedel kan träna hela kroppen på många olika sätt. Hoppas att det varit till hjälp i ert träningsliv. Att det peppat er och att ni fortsätter träna.

annons

Mest delat denna vecka