Färdtjänsten är under all kritik

Det är november månad och det innebär vinterväglag, och då är det lag på att man ska ha vinterdäck. Det vet väl alla som kör bil, tycker man ...

Insändare2016-11-11 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

I onsdags ringde min mor till färdtjänsten för att beställa en bil, men fick då till svar att hon inte kunde få någon. Anledningen var att företaget som tillhandahåller bilarna inte har fått på vinterdäcken ännu.

Hon kunde heller inte boka någon återresa på eftermiddagen då de inte visste hur läget skulle se ut! I stället så blev hon hänvisad till att ringa vanliga taxibolaget.

Hur är detta möjligt? Ska ett företag som håller på med färdtjänst inte se till att bilarna är rustade för vinterväglag? Vi bor ju i Sverige och vet vilka årstider som råder, så det borde ju inte komma som en överraskning. Detta är under all kritik!

ARG

Läs mer om