"Glöm inte att banken är till för kunden"

Nu vänder vi blad! Så skriver Sörmlands Sparbank i stora annonser. Till vad? Skriver signaturen "Kund tills vidare"

Nu vänder vi blad! Så skriver Sörmlands Sparbank i stora annonser. Till vad? Skriver signaturen "Kund tills vidare"

Foto: Jens Alvin

Insändare2021-09-24 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Nu vänder vi blad! Så skriver Sörmlands Sparbank i stora annonser. Till vad? De senaste bladen har inte varit någon rolig läsning.

Västerkontoret kommer att läggas ned och de flesta kunder får längre till banken för på Väster rör sig de flesta kunderna för att handla. Behovet för kontoret finns. Titta bara på de långa väntetiderna som förekommer då och då.

Kontoret i Oxelösund har fått kortare öppentider och bara en kassa. Bankfacken i Nyköping försvinner. Kontanthanteringen i banken försvinner. Är det inte det banker är till för, att serva dem som vill använda pengar?

Banken tar betalt för de allra flesta tjänster och har på senaste åren höjt avgifterna rejält på vissa av dem. Turbulens i bankledningen som kanske i och för sig inte berör kunden direkt, men inte är av godo för någon.

Du som läser detta har säkert råkat ut för andra försämringar. Inget positivt? Jo, bra med en lokal bank och trevlig personal. Glöm inte att banken är till för kunderna, inte tvärtom som några i ledningen tycks tycka.

Så vi kunder ser med spänning fram emot att läsa de nya bladen.  Hoppas på ett lyckligt slut på historien!