Ideliga reklamavbrott dÄlig reklam för TV6

Jonna Sundling har tagit tvÄ guld under sprinttÀvlingarna i Planica. Arkivfoto

Jonna Sundling har tagit tvÄ guld under sprinttÀvlingarna i Planica. Arkivfoto

Foto: Christine Olsson/TT

InsÀndare2023-03-01 07:00
Det hĂ€r Ă€r en insĂ€ndare. Åsikterna i texten Ă€r skribentens egna.

TV 6 förstörde sÀndningen frÄn sprinttÀvlingen i VM pÄ lÀngdskidor genom sniket placerade reklamavbrott. I stÀllet för analyser och kommentarer till varje lopp, bjöd kanalen pÄ pÄflugen reklam tillsammans med minimala reprisbilder utan ljud mellan loppen.

NÄgra riksdagspartier talar om "smalare och vassare" public service, dÀr sÄdant som sport och underhÄllning ska tonas ned. Om 6:ans sÀndningar Àr exempel pÄ vad som vÀntar oss nÀr all sport ska visas i reklamkanaler, Àr det droppen som fÄr mig att avstÄ frÄn att ens fundera pÄ att rösta pÄ nÄgot av dessa partier i fortsÀttningen.

Jag kommer att följa utredningen om public service med spÀnning!