När ridskoleverksamheten vid Bullersta lagts ned, kommer plötsligt övergångsställen med vägbulor och 30 kilometer i timmen på Hargsvägen. Även vägbula med övergångsställe vid Oxbacken. Mycket märklig hastighetsnedsättning – ytterligare en i raden av märklig gatuplanering i Nyköping. Bulor med sänkt hastighet har skett tidigare i områden där personer med inflytande varit bosatta, till exempel lasarettsområdet och Stockholmsbacken.
Vid fortsatt färd mot Eskilstunavägen, 40 kilometer i timmen genom villaområde, här med villor på var sida, är det tydligen okej att köra 40 kilometer i timmen.
Här flyttade man tidigare busshållplatsen till gatukorsningen Eskilstunavägen/Hargsvägen.
Omöjligt att ta sig förbi med bil, köer med stående bilar och centrerat avgasutsläpp. Köer verkar vara det som gatuenheten prioriterar framför en rullande trafik. Stående trafik med avgasutsläpp sker ofta på platser där en smartare gatuplanering kunnat skett, till exempel vid gatuljus i Lasarettsbacken, köer vid enfilsrondeller, avsmalnande vägar samt märkligt planerade busshållplatser.
Hagalundsbo