Mycket besviken på Trosa vårdcentral

Det var verkligen inte lätt att boka tid på Trosa vårdcentral, skriver en besviken insändarskribent. FOTO: JENS ALVIN

Det var verkligen inte lätt att boka tid på Trosa vårdcentral, skriver en besviken insändarskribent. FOTO: JENS ALVIN

Foto: Fotograf saknas!

Övrigt2017-09-06 08:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vården Är 70+ och vill kolla upp mina värden, ringer Trosa vårdcentral för att boka tid.

Efter diverse tryckningar på telefonen kom jag till en lång telefonkö. Avbröt.

Ringer upp igen då är telefonkön full, ring nästa dag.

Ringer nästa dag och efter diverse. knapptryckningar fick jag besked att de ringer upp, vilket faktiskt fungerade.

Jag vill beställa tid för en hälsoundersökning. Vi har inga hälsoundersökningar blev svaret. Vad vill du kolla var frågan. Vad bör man kolla, blodvärden, hjärta, blodtryck, PSA, lungor m.m. tror jag att jag vill få koll på.

Då sätter jag upp dig på väntelistan, kan ta 2-3 månader!

Så vill jag beställa tid till min hustru som måste få ny blodtrycksmedicin.

Stopp och belägg: Jag kan endast ta emot ett ärende i taget så hon får ringa själv. Men hon sitter bredvid så du kan få prata med henne nu. Går ej då jag endast har tid med ett ärende åt gången!?

Vad är detta? skall vi betala en hög skatt för denna service?

Vi har under många år anlitat en privat läkare i Trosa, som tyvärr slutat, där har vi alltid fått ett trevlig bemötande och snabba tider utan att sitta i telefonköer eller en massa knappande på telefonen.

Hur kan det komma sig att det går att få en privat mottagning att fungera men inte då vårt gigantiska landsting skall sköta det.

Privatisera Vården så det blir någon ordning eller har de styrande i landstiget, politiker eller tjänstemän något bättre alternativ?

Mycket besviken skattebetalare

Lars O Lindell