Hamza Larroums försäkringsbolag Tre Kronor är dotterbolag till Folksam, vilket gör att ärenden kan skötas gemensamt. I det här fallet hade Hamzas inneboende en försäkring hos Folksam, medan Hamza hade tecknat försäkring hos Tre Kronor.
– Vi sköter viss hantering samtidigt så vi hade en inspektör som var ute på den här platsen.
Hamzas inneboende berättade för försäkringsinspektören vilka saker som tillhörde vem. Inspektören bedömde att Hamzas tillhörigheter var så skadade att de inte gick att rädda.
– Normalt sett brukar vi inte kassera egendomen så fort. Om det finns egendom som man kan identifiera sparas den så tills man är överens. Där här är komplicerat för att det är ett dödsbo inblandat. Vi beklagar det här djupt, det är inte så här det ska gå till. Det får inte bli på det här sättet helt enkelt.
Men det dröjde ett år innan familjen fick en ursäkt från Tre Kronor.
– Det var självklart värt en ursäkt från början. Den borde ha kommit mycket, mycket tidigare.