I lokalen som Johanna Havskog tagit över huserade tidigare ett gym. Det handlar om en yta på femhundra kvadratmeter fördelat på tre plan. Inget rum är fyrkantigt, lokalen består av etagevåningar med en rustik miljö med pelare och högt i tak.
– Den här lokalen är fantastisk. Det vill jag att mina kunder ska känna också, att de vill stanna kvar, säger hon.
Johanna Havskog kommer senast från Dressmann men har också jobbat på Indiska här i Nyköping. Tidigare var hon butikschef på Evanett, en underklädesaffär i Stockholm.
Idén kom under tiden som Johanna Havskog jobbade på Dressmann.
– Då hörde jag var och varannan kvinna säga att "det inte finns nåt för oss i stan". Så nu har jag letat lokal i ett år och sen dök den här lokalen upp. Den har stått tom sedan i maj, säger hon.
Till skillnad mot tidigare blir det bara damkläder i butiken, och det kommer bli kända märken som Vero Moda, Only, Soya och Cellbes. Kläder för kvinnor i alla åldrar, från tonår och uppåt. Det kommer även finnas inredningsdetaljer i plåt från ett företag i Småland.
– Men min vision är att ta in dubbelt så många andra märken också. Men nu kommer jag börja så här och jag kommer heller inte kunna fylla alla butiksytor från start. Det får komma efter hand.
Hon känner att det ska bli lite läskigt att byta från kläder bara för män till kläder bara för kvinnor.
– Det är väldigt lätt att sälja till män. Männen behöver alltid hjälp och hittar jag ett par byxor som passar så vill de ha fler. Det är svårare med merförsäljning till kvinnor för de vill gärna titta själva.
Tanken är att butiken ska öppna inom två till tre veckor. Entrén kommer göras om så att man kommer rakt in i butiken. Men när man går in i lokalen ser den allt annat än klar ut. En byggkille fixar taket i entrén, det står fullt med prylar överallt och själv målar Johanna väggarna i det utrymmet som ska bli provhytter.
– Jag är optimist och säger två veckor men alla andra tror mer på tre, säger hon och skrattar.
Johanna Havskog ser ljust på framtiden i centrum och hon känner att hon inte kommer ha några direkta konkurrenter.
– Jag är hundra procent säker på att jag kommer fylla ett hål där den här typen av kläder fyller ett syfte.
Hon har också insett att hon måste ordna något för männen när deras fruar kollar runt bland kläderna.
– Vi ska fixa till en "gubbhörna", det blir sköna fåtöljer, kaffe och tidningar. Kvinnorna vill inte ha män som springer efter och pustar. Det blir även en lekhörna för barnen så alla kommer vilja vara här, säger hon.