Närmare 10 000 produkter ligger redo att skeppas iväg från lagret på Kungshagsvägen i Nyköping.
– Det är en av våra styrkor gentemot konkurrenterna, vi har grejerna på hyllan. Många gånger är det den som kan leverera snabbast som får affären.
Det säger Miltronics marknadschef Krister Karlsson som visar oss runt i lokalen. Det råder optimism inför framtiden på företaget, som har vuxit till en av de marknadsledande aktörerna när det gäller att producera och leverera kabel till industrin inom Skandinavien.
– Vi har haft snudd på en tvåsiffrig tillväxttakt det här affärsåret och det är mer än vad marknaden växer.
Under fjolåret omsatte företaget 265 miljoner kronor och 90 anställda finns runtom i landet. I Nyköping, där huvudkontor, lager, logistik och viss tillverkning finns, är man närmare 60 anställda.
Den starka tillväxten har skett inom Miltronics traditionella affärsområde; det som leverantör till företag som bygger och säljer vidare maskiner. Nu gör man en större satsning för att få in produkterna på nya områden - framförallt inom större infrastrukturprojekt.
– Ostlänken är ett bra exempel, även om det ligger långt fram. Den kommer att erbjuda många affärsmöjligheter för oss. Vi ser också att det kommer ske stora investeringar i utbyggnad av vägar och flygplatser. På de områdena har vi ambitionen att ta oss in som en mer tydlig spelare, säger Krister Karlsson.
Företaget kommer att utöka personalstyrkan, tre utesäljare ska rekryteras och till verksamheten i Nyköping ska man rekrytera en produktchef, en affärsansvarig och en person som kommer jobba med prospektering.
– Det känns roligt. Många känner till oss, men vi har ändå fört en ganska anonym tillvaro i Nyköping de sista åren eftersom vi inte har så mycket kunder här. Samtidigt är vi en av de större privata arbetsgivarna i staden.