Videoklippet med den skrattande sonen William, då tio månader gammal, blev snabbt oerhört populärt och har laddats ner över 160 miljoner gånger.
För en tid sedan upptäckte Kjell-Åke Gafvelin att OKQ8 använde en bild på William i sin marknadsföring, dels i ett reklamblad med en upplaga på 500 000 exemplar, dels på sin hemsida. Publiceringar som OKQ8 inte hade tillstånd till, enligt Henrik Wistam, advokat vid Advokatfirman Lindahl i Stockholm, som är Kjell-Åke Gafvelins ombud i tvisten med OKQ8.
OKQ8 har erbjudit en uppgörelse som Kjell-Åke Gafvelin inte har accepterat.
Skrattande babyns pappa stämmer OKQ8
Kjell-Åke Gafvelin, Nyköping, stämmer OKQ8 på 350 000 kronor för att bolaget utan tillstånd använt en bild från ett videoklipp med hans son, som lades ut på Youtube 2006.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!