— Det känns jätteroligt såklart, säger Andreas när han svarar nere på annonsavdelningen.
Under tisdagen har han fått reda på att SN:s annonsavdelning har chansen att vinna Medievärldens pris för Årets Annonsorganisation. Han är märkbart glad och uttrycker en stolthet gentemot sina medarbetare på annonsavdelningen.
— Jag är extremt stolt över hela vårt team. Vi har jobbat med en frågvis strategi där vi gräver djupare. Vi ställer fler frågor till kunden för att verkligen förstå hur de arbetar. Det skapar i sin tur större möjligheter att leverera rätt produkt till rätt kund.
Vad har varit den största utmaningen under året?
— För att kunna göra det här arbetet så måste man börja med att förändra sitt eget beteende. Det har vi jobbat mycket med, personlig utveckling. Att skapa en nyfikenhet kring att lära sig mer om både sig själv och om kunden. Ökad förståelse för medier är också viktigt.
Strategin för resten av året kommer handla om produktutveckling tillsammans med kunderna, förklarar Andreas. Man kommer satsa mycket på webb-tv och utnyttja det större utbudet på SN:s tryckta produkter. Men hur man kommer fira en eventuell prisvinst vet han inte riktigt.
— Det var en bra fråga, njuta av vinsten såklart, och fortsätta att jobba ännu hårdare. Vi kommer att fira på ett sätt som är värdigt ett pris på den här nivån.