Medan de andra eleverna på Nyköpings Enskilda gymnasium sitter och pluggar i allrummet på skolan förbereder sig kvartetten på nästa pitch. De vill gärna få med Ica Oxelösund i båten.
Från att de presenterade idéen med frysta pizzabullar har det gått snabbt. Till en början sålde de mycket deg på olika julmarknader och genom sin hemsida, under januari försökte de ta sig in i livsmedelsbutikerna.
Men där stötte de på ett stort problem.
– Eftersom det är ett UF-företag har vi inget organisationsnummer därför kunde vi inte skapa en streckkod, berättar Maja Ekström.
De försökte hitta en omväg runt problemet men kom egentligen ingenstans. Utan organisationsnummer, ingen försäljning.
Tills Fanny Gustafsson kom på den briljanta idén att degen kunde få samma pristagg som de grönsaker man själv väger.
– Det var supersmart, säger Maja Ekström.
– Ja, det räddade oss, säger Filippa Karlsson.
Till en början kunde kunderna hitta de runda bulldegarna i Hellmans butik, Hemköp i city och Tempo i Bryngelstorp.
– Och i fredags gjorde vi klart med stora Hemköp, säger ekonomichefen Fanny Gustafsson.
Hur har ni gått till väga?
– Vi har försökt ringa runt till olika affärer och skickat vår affärsplan så att de känner att det är seriöst. Vi har jobbat hårt, säger Maja Ekström.
Alla håller med om att de lagt ned mycket tid på företaget, ibland lite för mycket.
– Men vi kunde ha lagt ned mer tid om vi inte gått i skolan. Att gå tredje året på gymnasiet, leva ett liv som fyra 18-åringar gör och driva ett företag tillsammans och dessutom hinna med vänner och familj, det har varit mycket, säger Filippa Karlsson.
Hur stort företaget kan bli vet inte tjejerna i dagsläget. De vill så klart sälja så mycket deg som möjligt, men vad händer efter examen?
Är degförsäljning något ni egentligen vill satsa på?
– Det är mycket tankar vad vi ska göra framåt. Kan vi fortsätta? Men vi tar en sak i taget, säger Maja Ekström.
– Det är mycket mer vi måste tänka på om vi ska driva företaget vidare. Våra egna kostnader, vad vår tid är värd, säger Fanny Gustafsson.
Fokus till en början ligger på SM i Stockholm den 26-27 maj. Efter två vinster på mässan i Eskilstuna för ett par veckor sedan, då de vann titeln Årets Innovation och Årets vara, ska de slåss mot alla UF-företag i Sverige.
– Och så försöker vi att få så stor försäljning som möjligt. Vi vill expandera i ett större område. Så vi ringer runt till så många butiker vi kan och hotell, säger Maja Ekström.
Om ett par veckor kommer tjejerna stå och laga pizza på Svingoteket.
– Vi måste försöka synas mer och bygga bra relationer, säger Alma Kusgård.
Hur mycket har ni tjänat så här långt?
– Än så länge har vi gjort en omsättning på 30 000 kronor och en vinst på över 25 000 kronor. Och vi har sålt över 800 pizzabullar så det är runt 400 paket, säger Fanny Gustafsson.
På frågan om de inte tröttnat på pizza vid det här laget protesterar alla tjejerna bestämt.
– Nej, faktiskt inte. Det går att kombinera på så många olika sätt. Det går att göra efterrättspizza och matpizza, säger Maja Ekström.
– Och det går jättebra att göra bröd på bullarna, flikar Fanny Gustafsson in.
– Ja, den är fortfarande riktigt god, säger Maja Ekström med ett skratt.