Är inte era kunder välkomna?

Övrigt2009-05-03 23:16
Numera blir man snarast förvånad över att möta en vänligt intresserad och kunnig expedit i Nyköpings butiker. Det tycks vara viktigare att prata i telefon med kolleger eller kompisar på andra sidan disken än att intressera sig för väntande kunder. Det är inte alltid en fråga om ålder. Det finns nonchalanta äldre säljare också men de flesta tycks vara i 2025-årsåldern och helst vilja syssla med något annat.
Det är givet att erfarna 40-talister blir färre och måste ersättas av yngre krafter, men kosta gärna på dem en kurs i kundbemötande. Få affärer är ensamma i sitt slag så man väljer ju bort de som betraktar en som ett störande moment, när man vill köpa något. Också ett skäl att handla på nätet.
Centrumföreningen kan gott slå ett slag för obligatorisk kurs i kundvård för dem som representerar deras butiker.

Den störande kunden
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om