Besvikna resenärer väntade förgäves
För de Skavstaresenärer som skulle till Gdansk i Polen blev väntan lång. Planet som skulle ta dem dit var nämligen samma plan som var försenat från England.
Köerna blev långa vid flygbolagets servicecenter. Många resenärer blev besvikna när de fick höra att nästa Ryanairplan inte går förrän på lördag. Flygplatschefen Dot Gade Kulovuori tycker ändå att resenärerna tog förseningarna på ett bra sätt.
Folk har en otrolig förståelse för det här, även om många är besvikna. Alla förstår att flygplatsen är upp och ned en dag som den här, säger hon.
Men tysken Justus Wassenberg och hans kamrater var inte så nöjda. De hade redan sovit en natt på Skavsta i väntan på förmiddagsflyget till Gdansk.
Vi har varit på flygplatsen i två dar nu, så jag börjar bli lite sur. Jag vet inte vad som händer nu, i värsta fall får vi åka till något annat land om det finns nån resa överhuvudtaget. Jag tycker att informationen här har varit dålig, säger han.
För personalen på Skavsta blev det en hektisk dag. Karin Högseth är ansvarig för terminalen.
Jag har varit överallt och ingenstans idag. Vi har försökt att hjälpa alla. En del är så klart förtvivlade, men sådant här dyker ju upp ibland. Det är tyvärr den bistra verkligheten, säger hon.
En del snabba Polenpassagerare bokade om sig till flygbolaget Wizzair till Warszawa istället och planet fylldes snabbt. Men den resan fick resenärerna betala själva.
Ryanair erbjöd pengarna tillbaka eller plats på lördagsflyget.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!