Bredbandskund känner sig grundlurad

Rolf Andersson i Oxelösund upplever att han blivit grundlurad av operatören Tiscali. _ De sålde en produkt till mig som inte fanns, säger han.

Övrigt2004-11-10 20:38
Varje kund som tecknar ett ADSL-abonnemang får en egen port i en lokal telestation som i sin tur är kopplad exempelvis till bostaden. Rolf Andersson i Oxelösund tecknade abonemang med Tiscali och blev lovad fungerande bredband. När han kom hem fungerade ingenting.

_ Under köpet var allting okej, det skulle inte vara några som helst problem att koppla in bredband i min bostad, det lovade Tiscali. När jag sedan skulle installera tjänsten gick det inte. Jag fick till svar att stationen som jag var kopplad till redan var full, detta på grund av många andra kunder.

Enligt Tiscali är detta något som kan hända. Mellan det att köpet ägt rum och kunden hunnit koppla in sig kan platstillgången i den lokala stationen hinna ta slut. Rolf Andersson känner sig besviken och kan inte förstå hur man kan sälja en tjänst som enligt honom själv inte finns.

På Tiscali beklagar man det inträffade men håller inte med om att man sålt en produkt som inte funnits.

_ Slut i lager ligger närmare sanningen. Vi lovade honom bredband och det skulle han så småningom också ha fått, kommenterar Tiscalis kundtjänstchef Fredrik af Klercker.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om