Å andra sidan innebär själva affärsmodellen för mediehusen, med en papperstidning som ska bäras ut i brevlådan varje dag och vikande annonsintäkter i sagda papperstidning, att förutsättningarna för att driva en verksamhet allt svårare.
Därför måste vi göra rätt saker, åt så många som möjligt, för att upprätthålla en ekonomi i balans. Vi har inte längre råd att göra sådant som du ändå inte vill ha.
Men vad vill du som läsare ha? Och vill du ha samma sak som grannen mitt emot? Sannolikt, men långt i från säkert.
Och det är här läsaranalys blir helt avgörande. Vi kan inte längre regelmässigt bevaka de smala intresseområdena, mer än tillfälligtvis. Vi måste måla med den breda penseln, men försöka göra det på djupet tillräckligt ofta att ni läsare ska tycka att vi är relevanta. Vi vet att ni läsare efterfrågar grävande journalistik som sätter agendan. Vi vet att ni vill att vi ska vara den där nageln i ögat på våra makthavare. Och det ska vi självklart prioritera.
Men sen då?
Vi vet att vissa av er också vill ha korsord, tv-sidor, serier i er smak. Ni vill ha ekonominyheter, internationella och nationella nyheter. Men också lite underhållning på köpet. En del vill ha jazz, andra vill ha hiphop.
Verkar det svårt att göra alla nöjda? Tro mig, det är det.
Och för att vi ska få lite hjälp på traven, inför den nya tidning som ska lanseras i april, vill vi därför ha din hjälp. Vi ska göra en analys på djupet i alla våra kanaler. Det digitala innehållet kan vi göra löpande redan idag, men nu vill vi även veta vad du tycker om papperstidning och e-tidning.
Var med och tyck till så kan du göra din lokaltidning lite bättre.
Registrera dig i vår läsarpanel så kan du hjälpa oss att bli mer relevanta för dig.
Klicka här för att delta