Gnestas marknadsföring

Övrigt2009-05-03 22:40
En kommuns hemsida speglar kommunens karaktär och ambitioner. Den speglar också viljan hos kommunen att ge en allsidig, informativ och aktuell information till medborgarna och externa intressenter.
Hemsidan är ett led i kommunens marknadsföring. Eftersom konkurrensen är stor, gäller det att ha en marknadsföring som aggressiv och attraktiv och som ger en känsla av att det är en kommun som är på hugget.

När man tittar på Gnesta kommun är det bara att konstatera att den i vissa delar ser som en affischtavla där annonseringen om förra månadens fotbollsmatcher fortfarande hänger kvar. Bokslutet och budgeten för 2004 låg kvar till 9 november 2006 innan man plockade in 2005. Häpnadsväckande! Informationen om fullmäktiges ledamöter, gäller i skrivande stund de gamla ledamöterna, trots att nya fullmäktige redan har haft möte.

Jag har påpekat det här för kommunledningen, men inte fått något svar. Kommunens e-postpolicy stipulerar att man ska svara på mail inom tre dagar eller åtminstone lämna ett automatiskt svar, om man inte är hemma! Om man inte kan sköta sådana här elementära saker, hur ser det då ut med annat i kommunen?
Och ni infartsskyltarna vad står på dem? Vitt på gult vilket ljushuvud har hittat på detta? Sannerligen ingen bra marknadsföring av kommunen.

Wäinö Andersson
Gnesta
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om