Det är inte någon traditionell TV-reklam det handlar om. I stället ska Bartos Media producera en mängd filmer från fotbolls-VM, som sedan läggs ut på sociala medier.
För Bartos Media betyder uppdraget att man nu gör ett genombrott på den stora reklammarknaden i huvudstaden, berättar Lars Björkman.
– Flera byråer i Stockholm ville ha uppdraget men det gick alltså till oss, som har kontor tio mil söder om huvudstaden. Det känns som en stor och viktig seger, säger han.
– Inte i så motto att vi tjänar några stora summor på det här enskilda uppdraget. Men symbolvärdet i att ha fått uppdraget kan nog inte överskattas.
Tanken med filmerna, som ska produceras på plats i Ryssland, är att de ska spegla allt under fotbolls-VM. Allt – utom själva matcherna.
I centrum återfinns i stället "Andreas", en ung man som vann spelbolaget Unibets tävling "Världens bästa sommarjobb", och nu ska resa runt delta i alla aktiviteter som ett fotbolls-VM erbjuder.
Det är Bartos Media uppgift att filma "Andreas" under denna turné. Bakom kameran kommer Linus Tunholm att stå, projektets fotograf och producent.
– Filmerna ska framför allt vara roliga. Unibet vill helt enkelt synas i ett roligt sammanhang. Filmerna i sig kommer inte att anknyta till spelbolaget, berättar han.
Redan i dag, onsdag, flyger Linus Thunholm till Ryssland.
– Det är lite nervöst innan man ser att all teknik fungerar. Men jag vet att jag har bra uppbackning här i Nyköping och även på plats i Ryssland.