Kalender dålig reklam
Första intrycket av denna aktivitetsplanerare är gott. Första sidan pryds av en vacker naturbild från Sigtunaåns genomflöde och man förväntar sig en lika bra fortsättning. Men vänder man på det hela och läser igenom baksidan, blir man besviken och förundrad. Hur kan man låta ett tryckalster med så många fel och brister gå ut i en kostsam distribution?
Sista sidans text handlar om källsorteringen under år 2006. Här kan man snabbt notera inte mindre än åtta stavfel! En del så iögonfallande att det måste bero på mera än ett tillfälligt slarv av en korrekturläsare. Dessutom har redaktören (?) tydligen tappat bort ett helt textstycke, ty där det ska informeras om var de olika återvinningsstationerna finns i kommunen, där är det bara ett vitt fält?!
Hela publikationen är så nära ett misslyckande man kan komma. Allmänt sett har det gått inflation i årskalendrar. Varje hushåll får sådana gratis från veckotidningar och företag. Att komma med ytterligare en, och en som är dålig, missvisande och felaktig, ger föga reklamvärde åt avsändaren.
Hilding Evstedt
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!