Katarina har passion för färg och form
Vändpunkten i livet kom under senare delen av 1990-talet då familjen bodde i New Jersey, USA. Maken Johan arbetade. Katarina var hemmafru, men pluggade vid sidan av. Engelska och ekonomi. Som slutarbete på en internetkurs skulle hon göra en egen hemsida.
Internet var en ny värld för mig och jag blev helt fascinerad. Jag fortsatte att plugga grafisk formgivning och webb-utveckling. Men som egen företagare är det inte dumt att ha ekonomikunskaperna med i ryggsäcken.
För ett och ett halvt år sedan återvände familjen till Sverige. Att det blev Trosa var naturligt. Johan växte upp i stan och Katarina hade tillbringat alla barndomens somrar i mormors och morfars stuga på Edanö.
Nu driver hon företaget
Designstugan i Trosa. Hon gör allt från visitkort, inbjudningar och logotyper till broschyrer och webbsajter.
Och klarade sig när IT-bubblan sprack?
Jag kom igång efter den stora kraschen och eftersom jag också breddat mitt kunnande till annat än nätet märkte jag inte så mycket av nedgången.
Sina kunder har Katarina i Stockholmstrakten och Sörmland, bland annat har hon byggt en sajt åt Trosa-Gnesta Resurscentrum, men även i USA. Datavärlden är global och geografiska avstånd är inget hinder. Däremot är den full av fallgropar.
Jag har inriktat mig på
att hjälpa små och medelstora företagare att hitta rätt i reklam- och internetdjungeln. Det är så lätt att de blir överkörda och det finns gratis-
erbjudanden som i det långa loppet kan stå dem väldigt dyrt.
Min affärsidé är att lära känna mina kunder och deras företag. Den personliga kontakten är viktig om resultatet ska bli bra.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!