Kolonilotter skabli godsterminal

OXELÖSUND: Den planerade järnvägsfärjetrafiken mellan Oxelösund och Klaipeda innebär investeringar på närmare 100 milj kronor. Om man kommer till beslut och den ekonomiska frågan löses kan byggstart ske tidigast våren 1999. En ramp för 65-70 milj kronor byggs då i hamnen och spår med rysk spårvidd upp till en omlastningsterminal i Oxelösund byggs för cirka 25 milj kronor.

Övrigt2001-10-04 15:51
Vid en presskonferens på Folkets Hus i Oxelösund presenterade projektgruppen, bestående av CombiTrans, Oxelösunds Hamn AB, TGOJ, Rederi Lisco och den litauiska järnvägen, planerna på det som man kallar en Ny järnvägslinje över Östersjön där färjan mellan Oxelösund och Klaipeda är navet i verksamheten. Meningen är att det så småningom skall kunna köras färdiglastade järnvägsvagnar ända från Oslo till Vladivostok utan omlastning.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om