Han möter upp klädd i blå kostym och vit skjorta. Intrycket är att han skulle passa in minst lika bra i Stockholm som här på Järntorget i Oxelösund - kanske till och med bättre.
Men han gillar sin födelsestad.
– Det är fantastiskt bra att vara företagare i Oxelösund. Det känns som att kommunen bjuder in oss. De senaste åren har Oxelösund klättrat rejält i företagsrankningar, så de gör något rätt, säger han.
För ett år sedan slutade Emanuel Fröberg gymnasiet. Sedan dess har han försörjt sig som sociala medier-expert och i februari startade han sitt eget företag: Keep up agency AB.
Det har gått spiktrakt uppåt i dag har företaget flera medelstora företag på kundlistan, som till exempel Bo good och Sundbyholmstravet och Stadstak Sthlm.
– Och i april frågade Moderaterna i Nyköping om jag kunde hjälpa dem att vinna valet genom strategier för deras sociala medier. Jag sa ja.
Keep up agency hjälper företag att bygga sina varumärken och öka sin försäljning med hjälp av sociala medier, som till exempel facebook och Instagram.
– Vi blir bara mer och mer digitala – i takt med att fler företag inser behovet av digital närvaro så kommer vi att växa, säger Emanuel Fröberg.
Företagarna, en organisation som företräder 70 000 företag, bedömer att Keep up agency är ett av landets 103 mest intressanta företag, när organisationen listar lovande unga företagare.
Unga företagare i det här sammanhanget är i åldern 18 till 30 år. Emanuel Fröberg är 19 år. Ganska ungt även för en ung företagare.
Den låga åldern skulle kunna vara ett problem men inte i den bransch där Emanuel Fröberg verkar, förklarar han.
– I min bransch har unga högt förtroende. Vi har ju vuxit upp med datorer och allt vad digitalisering innebär. I andra branscher är det säkert tufft att få förtroende som 19-åring.
I Emanuel Fröbergs fall tog den digitala resan ordentlig fart när han som 11-åring la ut klipp från TV4:s program Idol på Youtube.
Då var det 2010 och varken TV4:s egen Youtubekanal eller deras playtjänster var speciellt utvecklade. Följden blev att 11-årige Emanuel Fröberg fick en enorm trafik till sin egen kanal.
– Jag hade miljontals visningar och tjänade en del på annonserna. Men som 11-åring hade jag ingen koll på upphovsrätten, så pengarna fick jag ge till TV4. Men redan där kunde jag dra lärdomar om räckvidd, spridning och engagemang. Något jag har stor nytta av i dag.
Emanuel Fröberg planerar inte att flytta sitt företag från Oxelösund under den närmaste tiden. Men kanske att han prövar lyckan i Stockholm så småningom.