Nytt grepp ska sälja kultur
Ett 50-tal sörmländska kulturföretagare har tagit ett helt nytt grepp för att marknadsföra sig själva. I en helt ny katalog, som bland annat ska distribueras till länets kommuner och större företag, gör kulturföretagarna en gemensam och genomtänkt reklamsatsning.
Katalogen har initierats av ska-projektet, säger Marja Fiander och förklarar att projektet är en tvåårig satsning på att öka och utveckla kulturföretagandet i länet.
Marja Fiander konstaterar att kulturföretagare av tradition ofta är dåliga på just företagarrollen i sin verksamhet. Det kan handla om allt från hur man skriver en faktura till hur man marknadsför sig på ett effektivt sätt.
En fungerande allmän affärsrådgivning till länets kulturföretagare har funnits ett tag, nu går man vidare genom att även satsa ordentligt på marknadsföring.
Och Marja Fiander tror mycket på att den nya katalogen ska visa sig vara en bra marknadsföringskanal för de deltagande kulturföretagarna.
Det är en stor bredd på de kulturföretagare som finns med i katalogen. De erbjuder kulturella tjänster varor och tjänster inom event, utsmyckning, gåvor, utbildning, friskvård, personalutveckling och marknadsföring.
Katalogen är helt ny och tryckt i en upplaga på 1 000 exemplar, berättar Marja Fiander.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!