Problem när företagare drabbas av internetkrasch

Företagaren Roland Johansson i Buskhyttan har haft fel på sin internetanslutning i flera dagar. _ Alla skyller på varandra, och jag har svårt att sköta mitt företag utan internet, säger han.

Övrigt2005-04-16 12:31
Roland Johansson, Buskhyttan, äger företaget Vingfundament Terrawing AB. Han skulle precis avsluta ett kontrakt med en kund i Polen när internetanslutningen lade av.
_ Det hände när Teracom skulle göra en uppgradering, säger han. Det gjordes i onsdags och på onsdagkvällen brakade internet ihop.
Roland Johansson har en ADSL-anslutning. Internet fungerade ett tag igen under fredagen, försvann några timmar och kom tillbaka en stund för att åter lägga av igen på fredagkvällen.
_ Teracom säger att de inte har med felet att göra. De hänvisar till bredbandsleverantören Tyfon, men Tyfon har heller inte med det här att göra.
Roland Johansson är irriterad över att han inte får någon ordentlig information från Teracoms kundtjänst. Han vill veta om man arbetar med felet och när det blir åtgärdat.
När SN ringer Teracoms kundtjänst blir svaret att Roland Johansson måste kontakta sin bredbandsleverantör. För övrigt hänvisas SN till presstjänsten som svarar först på måndag. Och på Tyfon svarar ingen under helgen.
_ För att klara av affärerna måste jag använda fax, men min kund i Polen undrar vad vi i Sverige håller på med egentligen, säger Roland Johansson som är hjärtligt trött på att inte kunna använda en tjänst han betalar för och är beroende av.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om