Det var på en årsstämma tidigare i år som Michael O'Leary sa att de skulle försöka undvika att göra deras kunder förbannade i onödan. Han lovade då aktieägarna och resenärerna att de under det kommande året skulle satsa mer på att förbättra Ryanairs kultur och attityd.
Tidigare har det låtit annorlunda och Michael O'Leary har bland annat kallat Allmänna reklamationsnämnden för idioter.
Nu har företaget publicerat sex punkter som ska göra att de får bättre anseende. Från och med den första december kommer passagerarna till exempel att få ta med sig en andra väska som handbagage och avgiften för att skriva ut ett boardingkort efter incheckning sänks kraftigt.
– Det här är de första åtgärderna i en serie av förbättringar som vi jobbar aktivt med för att våra tjänster ska bli mer lättillgängliga och uppskattade av våra kunder, säger Caroline Green, chef för Ryanairs kundservice.
Ryanairs nya charmoffensiv
Ryanair har tidigare fått kritik för att vara ett företag som struntar i kundservice. Nu gör flygbolaget en kovändning och kommer med sex punkter som ska få passagerarna att tycka bättre om dem.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!