Stark uppslutning kring caféanställd

En turist retade upp sig på en caféanställd – för att denna bland annat arbetade i foppatofflor – och klagade till kommunen. Nu sluter hela Trosa upp bakom den anställde.

Den anställde som bland annat arbetade i foppatofflor får stort stöd av Trosabor.

Den anställde som bland annat arbetade i foppatofflor får stort stöd av Trosabor.

Foto:

Övrigt2017-07-22 06:01

SN rapporterade i går om att en turist skickat in klagomål till Trosa kommun efter att ha ätit på ett matställe i Trosa. Turisten anmärkte bland annat på att den man som dukade av bar foppatofflor och var orakad.

Lasse Eklund driver Trosa gästhamn och hamncafét och känner personen som utsattes för turistens påhopp väl.

– Han tog illa vid sig av det som turisten uttryckte. Men det har säkert ringt ett 50 tal personer som uttryckt sitt stöd till honom. Det är en kille som jobbar kanonbra och som är en härlig person, säger Lasse Eklund och tillägger:

– Har man synpunkter och befogad kritik är jag jättetacksam för om man kommer direkt till oss. Och vi serverar förresten inte hamburgare i djupa soppskålar heller, som turisten påstår.

Den anställde får omfattande stöd av Trosabor även på internet.

"Tänk att vissa människor alltid ska tycka en massa om andra", skriver en man på ett Trosaforum på Facebook.

"Sicket klagomål som snarare är komiskt än något annat. Det är ett jättetrevligt ställe, vilket vi som finns i trakten vet. Att saker tar slut är inte konstigt när stället är poppis och man har, vad jag gissar, begränsat med lagerplats, anser en annan.

Vissa personer har synpunkter på att SN rapporterade om händelsen, medan andra anser det normalt.

"Det är turisten som borde klankas, inte de som har återgett berättelsen. Dessutom verkar det som om turisten i sin klagan ville vara anonym. Hen vågade alltså inte stå för sina åsikter" skriver ytterligare en Trosabo.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om