Oxelösund spelade huvudrollen på bästa sändningstid

Den som slog på TV4 i onsdags kväll fick se hur Oxelösund hamnade i fokus. Men förslagen på nya sätt att marknadsföra kommunen lär det inte bli något av.

Gunilla von Platen är affärskvinnan som deltagarna i "The Apprentice" tävlar om att få arbeta med. I onsdagskvällens program fick de tävlande i uppgift att marknadsföra Oxelösund och bland experterna fanns Oxelösunds kommuns Johan Scherlin och Annie Rydstrand (längst ner till höger).

Gunilla von Platen är affärskvinnan som deltagarna i "The Apprentice" tävlar om att få arbeta med. I onsdagskvällens program fick de tävlande i uppgift att marknadsföra Oxelösund och bland experterna fanns Oxelösunds kommuns Johan Scherlin och Annie Rydstrand (längst ner till höger).

Foto: Åsa Tällgård/TV4/Skärmdumpar från tv4play.se

Oxelösund2022-03-31 15:30

I onsdags var Oxelösund i TV4:s realityserien "The Apprentice". De tävlande fick i uppgift att presentera en marknadsföringsplan för att locka turister till Oxelösund. Det handlade bland annat om att göra en reklamfilm.

– I programmet ska de tävlande visa att just de är den bästa entreprenören som affärskvinnan Gunilla von Platen ska satsa pengar på, säger Annie Rydstrand som är turismansvarig i Oxelösunds kommun och var med i programmet som en av experterna.

undefined
"Deltagarna gick in för det här och la ner själ och hjärta", säger Annie Rydstrand som är turismansvarig i Oxelösunds kommun.

Vad tycker du om deras slogan ”Aldrig en tråkig stund i Oxelösund”?

– Jag tycker att de gjorde ett jättebra jobb. Tittar man på reglerna inom marknadsföring så uttrycker man sig inte så, men det är ändå kul att deltagarna gick in för det här och la ner själ och hjärta. De ville verkligen göra allt så bra som möjligt.

Kommunens representanter, Rydstrand och näringslivsansvarige Johan Scherlin, satt bitvis med stenansikten när de tävlande presenterade sina alster.

undefined
Johan Scherlin är näringslivsansvarig i Oxelösunds kommun och deltog som expert i programmet "The Apprentice".

– Hela det här programmet ska kännas som en tuff tävling med lite hårdare ton. De som arbetade med programmet bad oss att vara lite svårlästa för att det skulle bli mer spännande, men såhär hårda är vi inte privat. Och de kommentarer vi hade kring materialet var genuina, säger Rydstrand.

– Vi kommer inte att använda något av materialet de tog fram, men att vi varit med i det här programmet kan absolut gynna Oxelösund. Vi såg en tydlig ökning i antalet besökare på sajten Visit Oxelösund efter att programmet sänts.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!