"Ge mig 45 sekunder i Photoshop, en tjuga och en pizza. Sedan bör alla parter vara nöjda!"
"Att de styrande ska tillåtas leka bort, våra skattepengar. Alla skämskuddar på".
Det är några av de kommentarer som florerar på sociala medier efter SN:s artikel om den nya varumärkesplattform som en reklambyrå tagit fram för Oxelösunds kommuns räkning. Kommunstyrelsen har redan sagt ja till logotypen, värdeorden och det andra som ingår i varumärkesplattformen, men det är kommunfullmäktige som tar det slutgiltiga beslutet om OXLS ska lämna skissbordet och hamna på exempelvis sjösäckar och tröjor. Ärendet ska upp i fullmäktige den 19 oktober.
I en Facebooktråd har det skrivits över 70 kommentarer om det hela. De allra flesta är negativa, men det finns även dem som gillar initiativet.
"Det ska bli intressant att se var det här tar vägen! Att ta fram nåt som en hel stad gillar och vill stå bakom är svårt men som "halv-oxelösundare" tror jag att det finns ett stort värde att vi hjälps åt för att skapa ett starkt varumärke som lyfter fram det positiva med vår stad och visar att vi är stolta!", skriver en av dem.