Hon har pendlat mellan Nyköping och Stockholm i över tio år. Det är många gånger hon svurit över avgångar som ställts in eller över förseningar.
Landstingets satsning att köpa in egna tåg till 2017 gillar hon.
– Det låter ju jättebra och med fler avgångar, säger Katarina Bertilsson.
Men hon hoppas inte satsningen får den konsekvensen att tågtiderna blir sämre.
Johan Klingmark har pendlat i över ett år mellan Nyköping och Stockholm. Han mer är tveksam till satsningen. Han tror att det kan bli på bekostnad av vården.
– Det bolag som anlitas för att köra tågen är ju alla gånger vinstdrivande, det i kombination med fler avgångar samt nya tåg ger landstinget högre kostnader jämfört med i dag, säger han.
Han är också tveksam till om man även kan köra snabbare tåg än i dag på Nyköpingsbanan.
– Det är infrastrukturen, själva rälsen, som sätter begränsningar och skapar förseningar och inställda avgångar snarare än själva tågen, säger Johan Klingmark.
Politiskt är man inom landstinget överens om satsningen.
– Regionen kommer bli mer attraktiv och Sörmland blir rikare och det kommer sjukvården till del, säger Magnus Leivik (M) oppositionsråd.