Ryanair bötfälls

Flygbolaget Ryanair döms till att betala böter på mångmiljonbelopp på grund av bristande kundservice via telefon.

sz2a0736.jpg

sz2a0736.jpg

Foto:

Utrikes2015-01-26 15:57

Domen är ett resultat av en undersökning som AGCM, en italiensk motsvarighet till svenska Konkurrensverket, har genomfört. Detta sedan flera klagomål har inkommit från Ryanairs italienska kunder.

Bötesbeloppet ligger på 550 000 euro, vilket motsvarar drygt 5,1 miljoner svenska kronor.

Enligt undersökningen har klagomålen bestått i att avgifterna för att ringa flygbolagets servicelinje är "orimligt höga". Kunderna menar också att det är svårt att via telefon hitta alternativa avgångar vid inställda flyg, att få återbetalningar, samt att informationen kring räkningar och fakturor är bristfällig.

Ryanair uppger att man tänker överklaga domen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om