• Övning 33: Burpees med upphoppVarför: En helkroppsövning som utmanar både styrka och uthållighet.Hur: Starta i en stående position. Börja rörelsen genom att böja knäna, sätt händerna i golvet och sträck ut benen bakom kroppen, genom att stega eller hoppa. Sänk kroppen kontrollerat mot golvet och utför en armhävning. Flytta snabbt in fötterna under kroppen genom att hoppa eller stega. Hoppa sedan upp från en djup knäböjposition och dra knäna in mot bröstkorgen i hoppet. Allt ska utföras i ett explosivt flöde.Att tänka på: Detta är ingen nybörjarövning!När du behärskar en klassik burpees, blir detta ditt nästa steg, din nästa utmaning! Starta med att kliva dig genom en klassisk burpees och hoppa sedan genom rörelsen när du är redo. Text: Fia Larzon, Fias Kraft & Hälsa. Foto: Sandra Nordin.
1/

Övning 33: Burpees med upphopp

Träning
annons
Nytt år och lite svårare övningar. Burpees i sig är en ganska påfrestande övning och tillsammans med ett upphopp blir du garanterat trött.

Ett sätt att få fart på det nya livet kan även vara att gå med i Klubb Livsform. Det är bara att gå in på hemsidan sn.se 
– SN-prenumeranter får rabatt – och få tips och trix för att börja ett sunt liv.

annons

Mest delat denna vecka