– Pappa kommer snart.
Elwira Hägglöv, 4,5 år, har snabbt varit inne i villan vid Karlbro Aspdalen några kilometer ut på landet bakom Ryssbergen och uppdaterat om SN:s ankomst. Här bor både familjen Rasmus Carlsson/Lizette Hägglöv och Rasmus pappa Tony Carlsson idylliskt i var sitt hus. Naturligtvis finns också ett stort rymligt garage där den röda Volvo S40-bilen står och gott om plats på en stor gårdsplan.
På lördag gör Rasmus Carlsson comeback i rallycross-SM. Då finns döttrarna Elwira och lillasyster Wilma, sambo Lizette Hägglöv och Tony Carlsson med. Tony Carlsson i en aktiv roll som mekaniker åt sin son. Resten av familjen är med och hejar.
– Tältet, bussen och husvagnen, räknar Rasmus Carlsson upp hur Team Rasmus Carlssons kommer att formera sig under de sex SM-deltävlingarna.
Efter tre års uppehåll är SMK Nyköpingföraren tillbaka med sin Volvo S40. Nu med ett större team bakom sig.
– Det var lite grejen från början. "Ska du köra, vill vi vara med", beskriver Rasmus Carlsson om hur snacket gick.
Så nu åker alla med. I sommar blir det dessutom lite skön Norrlandssemester mellan deltävlingarna i Piteå och Lycksele.
– Den i Piteå är på söndagen. Följande torsdag är det sedan i Lycksele, säger Rasmus Carlsson.
– Då brukar vi ta in några dagar på Pite havsbad. Nästan alla tävlande stannar däruppe, säger Tony Carlsson.
– Ja, det är rätt familjärt, i alla fall på den här nivå, fyller Rasmus Carlsson i.
Men på banan är det allvar. Till helgen körs de två första deltävlingarna, en på lördag, en på söndag, båda i Strängnäs.
Redan till förra säsongen hade teamet tänkt att göra comeback.
– Men det drog ut lite på tiden. Då sa vi att det är bättre att vi väntar ett år till, konstaterar Tony Carlsson.
Under hösten och vintern intensifierades jakten på sponsorer och samarbetspartners.
– Vi sa att får vi ihop den budget som krävs så kör vi, säger Rasmus Carlsson.
Gränsen sattes vid 150 000 kronor. Det krävdes en hel del jobb men den summan lyckades man få in. Sponsorarbetet är krävande.
– Det är fortfarande svårt men jag tycker att det lättat lite, säger Rasmus Carlsson, som så sent som förra veckan fick in en ny rätt stor sponsor.
Som all motorsport så kostar det att hålla på.
– Går ingenting sönder på bilen kostar varje deltävling runt 15 000 kronor, säger Tony Carlsson.
Med alla pengar i ryggen har det mesta på bilen renoverats. Massor av tid har lagts på det även om de inte gjort allt själva.
– Motorn är uppgraderad. Den hade lite för lite effekt för att vara konkurrenskraftig.
Den värsta rattrosten har 30-åringen testkört bort. Han känner sig redo att ta upp kampen om medaljerna.