Foto:

Erbjudande: Aftonbladets korsordsbilaga direkt till brevlådan

ERBJUDANDE

Nu tar Aftonbladet och Sörmlands Media, den koncern som SN tillhör, nästa steg i sitt samarbete. Med start den 9 januari kan du som prenumerant få Aftonbladets korsordsbilaga i brevlådan tillsammans med morgontidningen.

Sedan i september kan prenumeranter på Södermanlands Nyheter, Eskilstuna-Kuriren och Katrineholms-Kuriren få Aftonbladets tv-bilaga tillsammans med morgontidningen. En unik satsning som har fallit väl ut.

— Det har absolut varit ett lyckosamt projekt så här långt, säger Sörmlands Medias privatmarknadschef Jenny Hoflund-Bergvall.

Nu erbjuder Sörmlands medias sina prenumeranter Aftonbladets korsordsbilaga. Den 9 januari kommer alla kunder som har totalpaketet med hemburen tidning få korsordsbilagan gratis och kan då välja att teckna en prenumeration för att fortsätta få bilagan en gång i veckan.

— Reaktionerna har alltid varit starka när vi har förändrat eller tagit bort korsord i tidningen så vi tror att det här kommer att falla väl ut, säger Jenny Hoflund-Bergvall.

Jenny Hoflund-Bergvall, privatmarknadschef på Sörmlands Media.

Korsordsbilagan kommer att delas ut varje tisdag och som prenumerant betalar du 19 kronor per nummer, att jämföra med 25-29 kronor i butik.

— Det är minst 25 procent billigare plus att man får tidningen hemburen, man slipper gå till kiosken och köpa den, säger Jenny Hoflund-Bergvall.

Sörmlands media har på kort tid utökat sitt utbud med tv-bilaga från Aftonbladet, Sveriges lokalnyheter med 40 sajter och appar och nu Aftonbladets korsordstidning.

— Konkurrensen är tuff och vi måste hela tiden leverera mer nytta till våra kunder, ge dem ett komplett utbud och göra vårt paket så attraktivt som möjligt, säger Jenny Hoflund-Bergvall som tror på ett ännu större utbud framöver.

Aftonbladets korsordsbilaga innehåller kryss, knåp och frågesport och har 95 000 läsare per vecka enligt Sifos senaste konsumentundersökning. Från Aftonbladets sida ser man positivt på att korsordsbilagan får chans att nå ut till ännu fler.

— På Aftonbladet har vi jobbat aktivt för att knyta till oss partners inom andra koncerner och förlag och att Sörmlands Media vill bredda samarbetet är både hedrande och spännande, säger Erika Scott, Printchef Magasin på Aftonbladet i ett pressmeddelande.

Goda nyheter för dig som älskar korsord